Såhär sommarskönt va de igår


JAG ÄLSKAR SOMMAREN DET HÄR ÅRET :)
 Bilden nerifrån är från sommaren ifjol ute i sjön med mina kusiner. ahh jag längtar så efter den känslan av varmt vatten när man satt på kanten av roddbåten me föttena i sjön! sånt var det igår på bryggan var vi o simma på!

 


Idag var det frukost på balkongen i stekande heeeeeeeeeeeeeeet sol! Sedan blev de solande på balkongen medan jag lyssnade po Linkin Park! jag älskar bokstavligen deras låtar <3 
  
 Och jaaaa tjohej sen me rrronjas mammse me skoba till ässmarket var ronja säljer jorgubbisar o så fika ja såna ganska mycke o hon va SÅ störd på allt. jooo c'mon hon hadde 8 h lång arbetsdag...

Nu o simma, surprise surprise;) hyoppas de e lika varmt som förra kvällen!

JAG KAN INT VÄNTA TI KVÄLLEN !! Guess why?! De e Tyskland-Uruguay matchen i fotbolls VM-bronsmatch !! Ni vet int hu futisfani ja ha bliiiiiivi under senaste 3 veckorna.
    MUSLERA; Uruguays målvakt FAN va han e sööt asså!

Och Tysklands Özil ser ju ut som (taget av mina bästa oscar o ronja) om han har blivit slagen i ansiktet, och som om han skulle vara full och som om han sku ha vakna just! Thats fucking right. haha.

OCH SIST MEN INTE MINST !!11!!!1!!!!!!:

IMORGON KLOCKAN 21.30 FINSK TID, KOMMER loppuottelu, dvs. FINAL, MED JUUUUUUUVLIGA SPANIEN SOM KLARAT SIG FÖRSTA GÅNGEN UNDER ALLA VM, NU ÄNDA TILL FINAL! OTROLIGT! Torres, Xavi, Alonso, Iniesta, David Villa, Capdevila o Puyol och aaalllla andra. Anyway kan int vänta ti imogondagens Spanien-Holland. SHIT. ja kom just på att Holland har sin facking Sneijder. SHIT. asså pårikit om dom nu kommer o slår över Spanien så tittar ja aldri mer fotboll. SEriöst-.-
 Men lilla bläckfisken Paul (Paulig??, Pauli??), i Tyskland har berättat att Spanien vinner. Och Pauli har alltid haft rätt i VM 2010 !

Sorry för ett lite överdrivet (och långt) inlägg men ville berätta nu eftersom jag bloggar knappast inte mera idag och imogon? Vem vet, men anyway SPANIEN är det sötaste laget jag vet!

Ps. Imorgon blir det själv-jorgubbsplockning med mamma på någon äng och sedan är det upp to Kyrkslätt(bailut), kanske med skoba dit. Det tar en timme?!?!?! Nej tack, int skoj att sitta en timme på en och ssamma plats... Ja, altså Ronjas lande i porkkala (A) hoppas de blir kul :)

xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0